Via deze kanalen oriënteren (latent) werkzoekenden zich op een (nieuwe) baan

Hoe oriënteren (latent) werkzoekenden zich op een baan? Vooral via vacaturesites, netwerk en social media blijkt uit het Arbeidsmarkt Gedragsonderzoek 2018 van de Intelligence Group. Sites van bedrijven, het UWV en de krant worden relatief weinig gebruikt. Online is Indeed de populairste vacaturesite, gevolgd door Linked In en de Nationale Vacaturebank. Kijkende naar leeftijd dan valt op dat 50-plussers vaker gebruik maken van traditionele media in de zoektocht naar een baan. In vergelijking met andere leeftijdsgroepen raadplegen 50-plussers vaker traditionele media zoals vakbladen en tijdschriften, dagbladen of huis-aan-huisbladen.

Selwyn Donia

Selwyn Donia

Hybride ondernemer & bevlogen kennisdeler ● Webdesigner ● Arbeids(markt)vraagstukken ● Lettervreter pur sang ● Inspireert en ontwikkelt mensen ● Cut the crap ● Voormalig club- en radio-DJ (Radio Decibel & Dolfijn FM Curaçao)